«Little Adam’s Peak»

Standard

DSC_0562 Etter en god natts søvn, var vi klare for å utforske området rundt Ella. Vi kjøpte med oss vann, bananer, mandariner og havrekjeks, og la ut på tur. Målet var «Little Adam’s Peak», som gjestehusinnhaveren vår hadde anbefalt oss å gå til. Vi satt i gang med godt mot, til tross for en heftig varme. Vi ble fort slitne, for i tillegg til varmen, ligger Ella ganske høyt over havet (1700 moh), så lufta er tynn her oppe! Men vi kom oss til toppen, og utsikten var fantastisk fin! Absolutt verdt strevet, for å si det mildt! Vi feira med en glass-cola og mandariner på toppen, og koste oss en god stund, før vi startet på nedturen igjen.DSC_0554 DSC_0540 DSC_0602 DSC_0583 DSC_0614Vi gikk gjennom en stor teplantasje på vei ned, det kryr av dem i Sri Lanka! Fargen på tebladene er så fin, og det er grønt overalt vi kunne se. Planen vår er å besøke en tefabrikk, men det får bli en annen plass på Sri Lanka, for dagene vi har i Ella er allerde fullpakket med andre planer allerede.   DSC_0636 DSC_0618

About Ingrid

Jeg heter Ingrid, og her vil jeg skrive om det jeg opplever i verden. Er ikke alltid så lett å holde alle oppdatert om hvor jeg reiser, og hva jeg gjør der, så derfor; kjære mamma, pappa, venner, besteforeldre og øvrige familie, bekjente og ukjente - Her kan dere følge meg!

Legg igjen en kommentar