«Ella Rock»

Standard

Dagens tur gikk til denne fjelltoppen, også kjent som «Ella Rock». Vi startet tidlig på morgenen, av flere grunner; for å unngå den sterkeste sola og varmen, og for å komme til toppen før det ble for tåkete.   DSC_0615 Med oss hadde vi en guide, noe som var veldig praktisk. Veien/stien var til tider veldig vanskelig å finne, vi gikk både gjennom flere åkere, hager og småhus. Det beste med guiden var uansett at han hadde full kontroll på togene, så da føltes det trygt å vandre på togskinnene. Togene her kjører ikke fort, så det er ikke noe problem å komme seg av skinnene i tide, men veldig bra å ha med en kjentmann! Mange artige historier hadde han også å fortelle, blant annet om late turister og griske lokale.DSC_0689 DSC_0694 DSC_0686 DSC_0708 På stien oppover stoppet vi ved et fossefall, fikk tilbake pusten og kjølte oss litt ned ned kaldt vann i fjeset. Guiden vår var veldig opptatt av speilreflekskameraet vårt, så han er den dyktige fotograf i dette blogginnlegget. Han var og svært opptatt av at Ingrid ikke skulle skade seg, så det var på nippet til at han ville bære henne over alt av bekker og sprekker i fjellet. Snill fyr, men litt slitsom også.

DSC_0709    DSC_0699  DSC_0702  DSC_0740 Vel oppe på toppen tok vi en velfortjent lunjpause, med vann, havrekjeks og mandariner. Utsikten var det ingenting å si på, for vi kunne se superlangt alle mulige veier! Bak Bendik ser dere toppen/kammen til «Little Adam’s Peak», som var vårt forrige turmål. DSC_0710 DSC_0717  DSC_0735 CSC_0729

About Ingrid

Jeg heter Ingrid, og her vil jeg skrive om det jeg opplever i verden. Er ikke alltid så lett å holde alle oppdatert om hvor jeg reiser, og hva jeg gjør der, så derfor; kjære mamma, pappa, venner, besteforeldre og øvrige familie, bekjente og ukjente - Her kan dere følge meg!

Legg igjen en kommentar